۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۶۲۳۹۵
آیت الله وحید خراسانی:

انس با حدیث اکسیر احمر است | علامه مجلسی با "بحار" دین و مذهب را زنده کرد

حضرت ‌آیت الله وحید خراسانی با بیان این که علامه مجلسی با بحار دین و مذهب را زنده کرد، گفت: كوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تأليف بحارالانوار، نشانه‌ جهالت است.
آیت الله وحید خراسانی

به گزارش خبرگزاری رسا،  جمعی از دست‌اندرکاران همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه با حضرت آیت الله وحیدخراسانی دیدار کردند.

در این دیدار، حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به ارزشمندی و در عین حال مشکل بودن کار حدیث و دفاع از میراث حدیثی امامیه، تأکید کرد: شیخ الطائفه، جناب شیخ طوسی، محیی مذهب شیعه است، ایشان به بغداد هجرت کردند و کرسی تدریس در آن شهر برقرار کردند و بر اساس انظار چهار مذهب اهل سنت نیز نظر می‌دادند، زندگی شیخ طوسی عبرت انگیز است و همه‌ آثار ایشان از فقه و اصول و رجال و ... و تسلط ایشان بر تمامی علوم بهت انگیز است. وی بعد از آتش سوزی کتابخانه‌اش در بغداد به شهر نجف هجرت کرد و حوزه ارزشمند نجف از یادگارهای ایشان است.

وی ابراز داشت: وقتی ما نجف بودیم، قبر شیخ طوسی شکافته شد و بدن و کفن ایشان صحیح و سالم بود. مرحوم آقای خویی که در فقه و اصول پهلوانی بودند، روزی در فکر بودند و وقتی از ایشان علت را پرسیدیم، فرمودند در فکر هستم که شیخ طوسی که بود و ما که هستیم؟

حضرت آیت الله وحید خراسانی احادیث را یادگار ائمه معصومین(ع)  و حشر با حدیث را اکسیر احمر خواند و گفت: اثر انس با احادیث این است که وقتی بدن شیخ صدوق بعد از هزار سال از قبر پدیدار شد، پیکر ایشان تازه و سالم بود. و وقتی آقا علی مدرس این واقعه را دید، نظرش در باب معاد برگشت.

وی در پایان با ارزشمند خواندن دفاع از احادیث اظهار داشت: علامه مجلسی با بحارش دین و مذهب را زنده کرد. كوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تأليف بحارالأنوار، نشانه‌ جهالت است./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات